טלוויזיה כמייצרת תרבות מהווה חלק נכבד מהייצור החברתי, שכפולו וכן מתפקדת כסוכן תרבות,
ובמיוחד כ"מגרה"/"מסיתה" )provoker( ותורמת למחזור של משמעויות. הטלוויזיה אינה פתוחה, בדיוק
כמו הטקסט, ישנה משמעות מועדפת המציגה את האידיאולוגיה השלטת בחברה )Fiske, 1987(.
הטלוויזיה משמשת כמראה של העדפות שמתוכן אנחנו לומדים כיצד להתנהג ביום יום.
שידורי הטלוויזיה נחלקים למספר ז'אנרים מרכזיים כאשר בשנים האחרונות ז'אנר אחד בלט במיוחד
וממשיך "להציף" את השידורים בערוצים השונים ובמיוחד את הערוצים המסחריים, הודות לרייטינג
הגבוה שז'אנר זה זוכה, ז'אנר הריאלטי. תוכניות המציאות או ריאלטי )מאנגלית Reality TV(, הן
תוכניות המתיימרות להציג אירועים אמיתיים )לקוחים מן המציאות של חיינו(, בניגוד לתוכניות דרמה
הנשענות על תסריט ומשתתפים בהן שחקנים מקצועיים. הצלחתן של תוכניות המציאות בארצות הברית
ובעולם המערבי חדרו גם למסכים בישראל ומנתוני הרייטינג של הערוצים המסחריים נראה כי זמן
הצפייה הישראלי גבוה מהממוצע העולמי וכי ז'אנר הריאלטי התגלה כמרכיב מרכזי של לוח זמן השידור
ב"זמן שיא".
להמשך................
להמשך................