בעבודתי בחרתי לבחון את התפתחותו והשתנותו של זיכרון מגדרי של קרוס-דרסינג Cross)
(Dressing וטרנס מגדריות (MTF) בחברה העות'מאנית ובחברה הטורקית תוך כדי בחינת שלוש
תקופות בעיר איסטנבול, טורקיה. העבודה מחולקת לשני שערים. השער הראשון מכיל בתוכו שני
פרקים עם אוריינטציה היסטורית בעוד שהשער השני מכיל בתוכו את עבודת השדה הסוציולוגית–
אנתרופולוגית שנעשתה בעיר. הפרק הראשון, "הקוצ'ק )Köçek( במרחבים העירוניים של איסטנבול עד
תחילת המאה ה-02", הוא פרק היסטורי העוסק בחיי גילדת הקוצ'ק, נערים ללא שפם וזקן ב'לבוש
נשים', שעסקו במוסיקה, בריקוד ולעתים בזנות במרחב העירוני של איסטנבול העות'מאנית בין
המאות ה-71 וה-71. הקוצ'ק, מלבד יצירתם האומנותית, שימשו הלכה למעשה "סמלי מין" תרבותיים
בחברה העות'מאנית המזרח תיכונית בה מרחבי המחייה המגדריים היו נפרדים.
הקוצ'ק, כפי שאטען בעבודה, לא היוו חיקוי מגדרי אלא היו חלק מטווחי המגדר
הנורמטיביים המקובלים במרחב ובתקופה העות'מאנית. בפרק אני בוחנת מעמדם המגדרי בחברה ואת
חלקם במארג החיים העירוניים שבאיסטנבול העות'מאנית עד לשינוי שחל במעמדם הציבורי לקראת
סוף המאה ה-71 וזאת דרך האופן בו תוארו בספרות נוסעים, בכתיבה מקומית מז'אנרים שונים
ובאומנות התקופה.
להמשך.............
להמשך.............