עבודה זו בחנה את השפעת הקמת כביש חוצה ישראל )כביש 1( על מחירי הנדל"ן למגורים. שאלת
המחקר היא, האם מחירי הדירות הקרובות לכביש 1 הושפעו מהקמתו, יחסית לדירות המרוחקות
ממנו. על מנת לבנות את מאגר הנתונים, לכל רשות מקומית נמדד מרחק ממחלף פתוח הקרוב
ביותר של כביש 1 בשנה נתונה. לכל עסקת נדל"ן למגורים )תצפית( בתקופה 1990-0000 צורף
מרחק ממחלף בכביש 1 על פי הישוב בו היא ממוקמת, כמו גם מאפיינים סביבתיים נוספים. מחיר
העסקה שימש כבסיס לבדיקת ההשפעה של הקמתו של כביש 1 החל משנת 1991. לצורך הבדיקה
נבחרו מחד היישובים הקרובים לכביש 1 )קבוצת הטיפול(, ומאידך יישובים שמרוחקים ממנו,
הדומים ליישובים בקבוצת הטיפול על פי השיטה המוכרת כ-Propensity Score Matching.
שיטה זו משקללת את התכונות של היישובים )אשכול פריפריאליות, רמה חברתית כלכלית, מספר
מכוניות פרטיות ל-0999 תושבים, ומספר מקבלי דמי אבטלה ל-0999 תושבים( במטרה לקיים
השוואה בין ישובים דומים.
להמשך...............
להמשך...............