טיולים, הרצאות, בילויים, מסיבות, סדנאות http://www.funzing.co.il פאנזינג funzing

תיזה במדעי המדינה: דפוסי האהדה בישראל - המשכיות מול שינוי 2010

ב -15.5.10 זכתה קבוצת הפועל תל-אביב באליפות המדינה בכדורגל. "הפועל" זכתה באליפות לאחר ניצחון 2-1 בדקה ה-92 מול בית"ר ירושלים, יריבתה המושבעת, באיצטדיון "טדי" בירושלים. באותו זמן, מכבי חיפה, האלופה המכהנת, לא הצליחה לממש את יתרונה ונפרדה בתוצאת תיקו (1-1) מול קבוצת בני- יהודה תל-אביב באיצטדיון בלומפילד בתל-אביב.
   הזכייה באליפות הליגה הבטיחה ל"הפועל" מענק של 2.4 מיליון ש"ח ואפשרות להגיע ל"ליגת האלופות" האירופית בשנה הבאה.  מכבי חיפה יכולה להעיד על סכומי הכסף ש"הפועל" יכולה להרוויח מעצם עלייה לשלב הבתים של "ליגת האלופות" (7.1 מיליון יורו). בסך הכול הרוויחה חיפה בעונת 2009- 2010  כ-60 מיליון ש"ח ממכירת כרטיסים למוקדמות ליגת האלופות, מכירת מנויים למשחקי "ליגת האלופות", הכנסות משילוט, חסויות, מכירת מוצרי המועדון ותשלומים נוספים מאופ"א בגין ניצחונות בשלב המוקדם. סכומי כסף אלו מצביעים על עליית חשיבות ההון בכדורגל הישראלי.
   המאבק על אליפות הליגה עורר את מאבקי העבר עם יריבותיה של "הפועל", כאשר נשאלו שאלות לגבי הספורטיביות שהפגינו יריבותיה. כך למשל נטען, כי שחקני מכבי תל –אביב לא התאמצו במשחקם נגד מכבי חיפה ועשו הכל כדי "לקלקל" ליריבתם "הפועל" אפשרות לזכות באליפות.  בניגוד לכך, דווקא בית"ר ירושלים קיבלה מחמאות על משחקיה הספורטיביים במחזורי הסיום.  התייחסויות אלו בעיתונות מרמזות על מרכזיות היריבויות ההיסטוריות גם בימנו. עבור אוהדי בית"ר, ההפסד ל"הפועל" הוא מעבר להפסד, כי מבחינת אוהדי בית"ר, אין גרוע יותר מאשר לראות את "האדומים" חוגגים אליפות בבית שלהם, ביציע הצפוני של איצטדיון טדי.  עבור אוהדי "הפועל" זוהי נקמה ספורטיבית, זכר ל"משחק השרוכים" הידוע לשמצה משנת 1998.
   בספרות, היריבות ההיסטורית בין הפועל לבית"ר מוצגת כעובדה מוגמרת. הפועל כמי ששויכה למפא"י ולעומתה בית"ר, כמי שהשתייכה לתנועת החירות, עמדו זו מול זו כיריבות מרות על הדשא ומחוצה לו.  היריבות בין בית"ר ירושלים והפועל תל- אביב הפכה להיות בולטת עוד יותר במשך השנים עם ירידת כוחה של הפועל ירושלים, היריבה העירונית ו"המפא"יניקית" של בית"ר.

להמשך.......