טיולים, הרצאות, בילויים, מסיבות, סדנאות http://www.funzing.co.il פאנזינג funzing

סמינריון בפסיכולוגיה: קווים לדמות המנהיג בסדרה אבודים 2008

קח שנייה ותחשוב על הפעמים שטסת. נח, קורא ספר או רואה טלוויזיה ושותה את כוסית האלכוהול החביבה עליך. סביר להניח שבאותו הרגע לא בדקת את יכולות המנהיגות של האדם אשר יושב בכיסא שלידך. אך לפתע, המטוס מתחיל לאבד גובה במהירות, רועד בצורה מטורפת ומתחלק באוויר לכמה חלקים אשר מתרסקים לתוך אי מבודד – יכול להיות שכרגע איכות המנהיגות של האדם מהכיסא שלידך הן כן חשובות.

בתרבות ובמדיה – מושג המנהיגות הוזכר לא פעם. בספרות ישנו את ספרו של ווילאם גולדינג "בעל זבוב" אשר מתאר חבורת נערים שמתרסקת לאי-בודד ומתחלקת לשני קבוצות שבראשם "ראלף" "ג'ק" אשר מנהלות ביניהם מאבקי-כוח. בטלוויזיה אנו עדים לסדרות שמנהיגות הוא פן אינטגראלי בתוכן למשל, הסדרה "הסופרנוס" מתמקדת בטוני סופרנו שהוא מנהיג המאפיה בניו-ג'רזי. "נמלטים" היא סדרת מתח  שבה "מייקל סקופילד" מנהיג חבורת אסירים בדרך לבריחה מבית-כלא. גם בתוכניות ריאליטי כגון "הישרדות" ו"האח הגדול" אנו עדים לדמויות מפתח אשר כחלק מהדינאמיקה, סוחפות את האנשים אחריהם או עומדים בראש משימות קבוצתיות.
        
בסתיו 2004  עלתה לאוויר סידרת טלוויזיה חדשה בשם "אבודים" ותוך מספר שבועות הפכה לנצפית ביותר בארה"ב ובעולם כולו. הסדרה מספרת את קורותיה של קבוצת ניצולים אשר מטוסם התרסק על אי-בודד ללא שום קשר לעולם החיצון. בכול פרק ישנה דמות מרכזית שבה העלילה מתמקדת והיא מספרת את סיפורו על האי ובפלשבק על עברו מחוץ לאי. בנוסף, בכול פרק אנו עדים לאופן ההתמודדות של קבוצות הניצולים והישרדותם מול כול הסכנות והאויבים שיש להם על האי.

שאלת הסמינריון  – כיצד סדרת הטלוויזיה "אבודים" מציגה את מושג ה"מנהיגות"?
סמינריון זה בודק כיצד המנהיגות בסדרה אבודים – באה לידי ביטוי, על-ידי:

סקירה של המנהיגים בסדרה ותכונותיהם המנהיגותיות, ניתוח המנהיגים ומצבי מנהיגות והשוואה בין שיטות המנהיגות. הסמינריון מתבסס על ספרים ומאמרים בתחום המנהיגות, תיאוריות מנהיגותיות, תיאוריות פסיכולוגיות וכמובן, על סידרת הטלוויזיה "אבודים".